Vilken Fantastisk dag det blev!!

 
Vid 10 tiden i morse stack jag & Fannys Micke ner till stan
för att uträtta lite ärenden åt mig...
 
Parkerade på sundstorget & gick för att hämta parkeringsbiljetten,
när Micke säger,, ööö har du sett det här eller??
 
PUNKA PÅ FRAMDÄCKET!!!!
 
För helvete, nä det måste ju blivit precis för det va inget fel när
jag körde å hämtade honom...
 
SUCK!!
 
Som tur är så har man skaffat sig en Falck Assistans Försäkring..
Så jag ringde helt enkelt till dom å beklagade mig.
Det skulle ta en stund innan dom kunde komma så vi gick upp till
Espresso House & tog en fika.
 
Sen kom 2 muntra killar å bytte däck åt mig å satte på reservhjulet,
ett sommardäck som du inte får köra i mer än 80 km..
Å inte i vinterväglag heller, bra för det e ju inte alls nån snö nu....
Men...
Bra försäkring kostade inte en krona & bogsering å hyrbil å massa annat
ingår i den försäkringen. Rekommenderar den till alla!!
 
Vi stack upp till Kalle som kollade på mitt  däck.
Det va en slang i däcket som det var hål på men vi kunde inte hitta något fel på själva
däcket. Frågan e om inte fälgen håller tätt kanske?
Å varför är det en slang i från första början...
Men vi slängde på skiten igen iallafall & det får gå ett tag det verkar hålla tätt..
 
Ska leta reda på ett annat begagnat däck eller så får ja köpa ett nytt iallafall..
 
Så vi uträttade inte direkt något ärende mer än fixade det nya
som dök upp, hahahaha
 
Livet är väl fullt av överraskningar..
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EriCa SvenSSon

Beauty Is In The Eye Of The Beholder <3

RSS 2.0