Min Guldklimp <3

Nemo blev sjuk fredagen den 18e.
Han va trött å hängig så jag tog tempen på honom och
han hade 39,9 i feber.
Han kissade inte normalt heller & jag misstänkte att han fått
problem med prostatan igen.
 
Så vi for in till Smådjurskliniken Din Veterinär vid Väla.
Han röntgades och mkt riktigt så var prostatan förstorad och han hade
även en synbar cysta. Vi hittade även en tumör vid den ena testikeln.
Han ultraljudades och dom försökte ta ett kissprov från blåsan
men han hade inte tillräckligt.
Han fick stanna kvar till eftermiddagen & få smärtstillande & dropp.
 
På lördagen dagen efter for vi in igen och fick träffa Torkel.
Han gjorde ett nytt ultraljud och han sa det fanns flera små cystor
i prostatan och han behöver kastreras för att bli av med problemet.
Ett sterilt kissprov togs direkt från blåsan & visade sedan
att han hade kraftig urinvägsinfektion.
 
På måndagen körde jag in honom på morgonen
för operation. Allt hade gått bra och jag fick hämta honom igen senare
på eftermiddagen. Han va lite groggy & vinglig resten av dagen,
så vi mös i soffan hela kvällen å han sov i mitt knä.
Tumören skickades på analys och den var elakartad som dom misstänkte.
Men eftersom dom tog bort allt så ska han inte få ngt problem av detta.
 
Så idag 10 dagar efter operationen så var vi på återbesök
för att plocka bort stygnen.
Dom tyckte det såg jättefint ut och "påsen" kommer dra ihop sig mer.
 
Mattes vackra prins <3
 
 
Å matte har lovat att även fast kulorna nu är borta
så kommer Nemosen alltid å vara
 
KUNGEN!!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

EriCa SvenSSon

Beauty Is In The Eye Of The Beholder <3

RSS 2.0